22 juni 2017

22 juni 2017 - Khiva, Oezbekistan

Vandaag al om 5.30 uur uit bed om het kamp op te breken. Een licht ontbijt genuttigd, moet nog een beetje voorzichtig zijn. Na het ontbijt vertrokken naar een stadje in de buurt van de grens met Oezbekistan. Een hele oude stad waar nog enkele gebouwen van over zijn. De gids geeft een duidelijke uitleg over de geschiedenis van de stad en hoe zij met haar cultureel erfgoed omgaat. Daarna vervolgen we onze weg naar de Oezbeekse grens. Na twee uur waar we formulieren moesten invullen, in onze bagage gerommeld werd, twee kilometer niemandsland moesten oversteken en onze paspoorten 9 keer gecheckt werden, waren we in Oezbekistan. Khiva ligt 100 km van de grens. Na aankomst direct geld gewisseld, onze portemonnees waren veel te klein voor de stapels bankbiljetten. Per persoon is er 20 euro gewisseld wat je 160.000 som oplevert. De zwarthandelaar, gebeld door het hotel, kwam op een brommertje met een tas aan stuur dat volledig met geld was gevuld! Een bizar gezicht. Jammer genoeg zaten er veel briefjes van 1000 som tussen, dus je kunt voorstellen hoe groot de stapel geld is die je krijgt! 'S Avonds in de stad gegeten voor 13000 som (1,50 euro), dat is inclusief drinken. Khiva is een oude zeer goed bewaarde orientaalse stad. Werkelijk een plaatje. De bevolking is ook zeer vriendelijk, een heel verschil met Turkemenistan. Morgen gaan we de stad verder verkennen.

1. Arina:
    22 juni 2017
    Hier alles onder controle, heb er zelfs aan gedacht de kliko aan de weg te zetten ;-)
    Veel plezier in Turkmenistan!
  2. Handhaving:
    23 juni 2017
    Heel veel plezier.
  3. Bert:
    23 juni 2017
    En hoe bevalt de RX100? Geen spijt dat je je spiegelreflex niet bij je hebt?